Ragde "Ma teen su nii õnnelikuks"

Anne B. Ragde "Ma teen su nii õnnelikuks" (Eesti Raamat, 239lk) haarasin eriolukorra alguses raamatukogust kaasa ja nüüd jõudsin pärast suvevaheaja algust ka selle kätte võtta. Ragde Neitsovi sari meeldib mulle väga, aga kõik sarja eesti keelde tõlgitud raamatud on loetud, seega haarasin sarjavälise raamatu järele.

Raamat jutustab 8 korteriga trepikojas elavatest inimestest. Kõik erinevad, lihtsalt juhuse poolt kõrvuti elama sattunud inimesed, kes püüavad igapäevaeluga toime tulla ja vaikselt oma elu edasi viia. 

Kuidas elab perekond, kes on just pisikese lapse saanud ja miks naine ei viitsi isegi lapsevankrit trepikojast tuppa viia? Kas kogu trepikoja naiste kes kardavad, et ülemisel korrusel elav kaubareisija naine võrgutab nende mehed, hirmudel on alust? Kuidas aidata tüdrukut, kelle ema sünnitusel suri ning isa tema kasvatamisega toime ei tule? Kas "koduperenaine" peaks olema naine või hoopis mees? Kuidas korraldada leeripidu soodsalt, aga meeldejäävalt? Kui välja ilmub uksesilmi paigaldav noor mees, saavad mitmed küsimused vastuse. Kahjuks mitte kõik.

Mulle meeldis see raamat. Oli hästi kirjutatud ja ladus lugemine. Nüüd jääb üle vaid uusi tõlkeid oodata.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...