Ashford "Naine Idaekspressis"

Lindsay Jayne Ashfordi raamatut "Naine Idaekspressis. Lugu Agatha Christiest, kus põimuvad ajalugu, faktid ja väljamõeldis" (Ersen, 344lk) hakkasin lugema, sest peakiri intrigeeris. Mõtlesin küll, et äkki on tegemist Agatha Christie kehva jäljendusega, aga see polnud hoopiski nii. Kuna Agatha Christiet olen alati imetlenud ja tema elulugu oli raamatus päris tähtsal kohal, siis otsustasin raamatu paiguta lugemise väljakutses teemasse 45, sellise inimese elulugu, kellest sa lugu pead. Pole küll spetsiaalselt eluloona kirjutatud, aga minu meelest piisavalt lähedal.

Raamat oli alguses veidi kummaline, kolm tegevusliini põimusid ja mul oli tähelepanematult lugedes keeruline aru saada, oot-oot, mida see naine nüüd tegi, alles ta ju ... aa, see polnud tema, vaid keegi teine. Aga kui sain tegevusliinid selgeks, siis oli väga huvitav. Teise raamatupoolde jõudes oli nii põnev, et raske oli raamatut käest äragi panna ja lugemise lõpetasin Eesti sajanda sünnipäeva varahommikusel tunnil. Minu jaoks oli selle raamatu suur pluss, et "ahhaa-efekt" raamatu lõpus oli minu jaoks üllatus. Sain alles mõni lehekülg enne lõppu aru, kuidas raamatus meile poetatud killukesed kokku sobivad. Tore ajaviiteromaan oli.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...