Milne "Heategu, mis muutis kõike"

Kevin Alan Milne "Heategu, mis muutis kõike" (Ersen, 328lk) sattus mulle raamatukogus kätte ja tuli koju kaasa. Ma üldiselt palju ei luba endale selliseid leida. Pigem töötan oma nimekirjaga - valin raamatud sealt, neidki ei loe kõiki läbi. Aga selle lubasin endal miskipärast kaasa võtta. Lohutasin end veel, et "ah, kui ei meeldi, ma ei loe lõpuni".

Aga tegelikult mulle meeldib. Eriti meeldib mulle just selle raamatu juures vaatenurkadega mängimine. Mõne loo juures on see igav, ei lisa piisavalt, kipub kordama sündmusi. Aga selle juures mitte.

Raamat räägib mehest, kes poisina hakkas teisi inimesi igapäevaselt aitama väikesi heategusid tehes. Teda inspireeris see, kui ta nägi ühe tüdruku kiusamist ja sai aru, kuivõrd palju see haiget tegi. Oma abipakkumises läks ta ühel korral veidi liiga kaugele, aidates panna lumepallina veerema vale, mis rullus lahti alles pärast tema surma.

Raamatu juures oli minu meelest üks veider asjaolu. Mehel oli pere, armastav naine ja lapsed, vanemad. Ainult üks tema lastest ütles kohe, et kogu see lugu ei saanud olla päris see, mis välja paistab. Sest tema isa polnud selline mees, kes nii teeks. Ainult üks inimene uskus, et ta tunneb oma armast pereliiget ja teab, et ta nii ei teeks. Kõik ülejäänud uskusid, et hoolimata aastatepikkusest kindlast positiivsest käitumismustrist võib inimene elada kaksikelu, petta jne. Nukker teada, et inimesed nii kergesti oma arvamust muudavad ka pärast aastatepikkust üksteise tundmist. Siiski - lugu oli väga hea!

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...