Gilbert "Suur võluvägi. Hirmudest vaba loominguline elu"


Elizabeth Gilberti raamat "Suur võluvägi. Hirmudest vaba loominguline elu" (Varrak, 216lk), ei olnud mul lugemist ootavate raamatute nimekirjas. Oli üks teine Gilberti raamat. Aga raamatukogus riiulilt leidsin hoopis selle ja pealkiri intrigeeris.

Raamat koosneb mõtisklustest, kuidas saada kirjanikuks, kunstnikuks vm loovaks inimeseks. Kuidas loomine nõuab julgust ja tööd ja oma omajagu suur loterii. Minu jaoks raamatu parim mõttetera oli see, et luua tuleb loomise pärast. Aga jäta oma leivatöö siiski alles ning lihtsalt tee selliseid loovtegevusi, mis meeldivad. Ära nõua loovtegevustelt, et need Sulle sissetuleku annaksid.

Tsitaate:

<Lubasin endale, et saan kirjanikuks.> "Veel lubasin, et ma ei palugi, et kirjutamine elataks mind ära, küll aga elatan mina kirjutamise ära - see tähendab, et pean meid mõlemaid üleval ükskõik millisel moel."

"Loovus on püha ega ole püha.
See mida me teeme, on väga tähtis ega ole sugugi tähtis.
...
Me oleme hirmu täis ja me oleme vaprad.
Kunst on muserdav kohustus ja imeline eesõigus.
Ainult siis, kui oleme täis mängulusti, võib jumalikkus meiega tõsiseid asju ajada.
"


Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...