Rand "Kodused jutud"

Hilli Rand räägib oma raamatus "Kodused jutud" (Eesti Raamat, 61lk) ühe väikese lihtsa pere igapäevastest rõõmudest ja juhtumistest. Võibolla saaks sellistest juhtumistest kirjutada raamatu iga pere kohta? Aga igatahes on see väga mõnus raamat.

Raamat räägib asjadest, mida vist tänapäevases Eestis ei julgetaks lasteraamatusse kirjutada. Näiteksk kuidas poisist saab üheks päevaks tüdruk. Kuidas kõrvavaluga valatakse rohtu kõrva. Tabelitjutt, koolimäng ja tulevikuplaanid on oma ajastule iseloomulikud. Võibolla surm ja igavik ... ei leiaks ka tänapäeval just selliselt käsitlemist.

Aga ma mäletan, et mulle väga meeldis see raamat lapsepõlves, sest meie peres oli samuti vanem õde ja noorem vend. Ja minu igatsustes ka noorem õde, keda ma päriselt endale paraku ei saanudki.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...