Sand "Armastades ennast"

Miskipärast oli mulle lugemissoovide nimekirja sattunud Ilse Sandi raamat "Armastades ennast. Teejuht ülitundlikele ja teistele õrna hingega inimestele" (Pilgram, 144lk). Ma teist pealkirja ilmselt ei lugenud kui selle endale nimekirja panin. Enda armastamisega on mul küll veidi või veidi rohkem probleeme, aga end ma eriti õrnahingeliseks pole kunagi pidanud.

Raamat oli tegelikult kasulik hoolimata sellest, et ma enda arvates spektri kõige ülitundlikumas otsas ei asu. Samas raamatus olnud testi järgi sain üllatavalt kõrge tulemuse, poleks oodanudki.

Kõige kasulikum osa sellest raamatus oli minu jaoks soovitus võtta enda jaoks aega. Õppida ennast tundma ja tunnetama, mis sobib ja mis mitte. Näiteks kui tunned, et Sinu jaoks on suhtlust olnud liiga palju, siis ütlegi nii, eemaldu ja puhka. Pole vaja teha head nägu, kui pole selleks jaksu. Anna inimestele oma piiridest ja taluvusest teada. Isegi meeldivad tegevused pole meeldivad, kui tahaksid sel hetkel teha midagi muud.

Viha - kaitseb meid jõuetuse ja kurbuse eest. Kui viha lahti lasta, saab vaadata, mis on selle all ning tegelikult häirib.

Ülemäärane süütunne ei aita kedagi ning tasub õppida aru saama, kas oled tegelikult ka süüdi või tunned ülemäärast süüd.

Ära süüdista ennast ülitundlikkuses, pigem õpi sellega elama ja ennast toetama. Samas ei saa kõiki psühholoogilisi probleeme ülitundlikkuse kaela veeretada, tuleb õppida vahet tegema ja probleeme siiski lahendama.

Raamat andis huvitava sisevaate.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...