Hellberg "Sonja viimane soov"

Eiteakust oli mul lugemissoovide nimekirja potsatanud terve hulk Varraku ajaviiteromaane. Vaatasin neist üht ja teist, aga päris mitu läks raamatukokku lugemata kujul tagasi. Samas Åsa Hellbergi "Sonja viimane soov" (Varrak, 264lk) meeldis mulle väga, eriti algus. 

Raamat kõneles 4 sõbratarist, kellest üks oma surma järel asub ülejäänud 3 elusid korraldama. Selgus, et lahkunud Sonja oli miljonär ning sõbrannade elusid pikalt kõrvalt vaadanud, teadis väga hästi, mida endine lastaiakasvataja Maggan, stjuardess Susanne ja tippjuht Rebecka tegelikult vajavad. Ja kuna raamatus naised on pärast ümberkorraldusi õnnelikumad kui enne, siis oli Sonjal ilmselt õigus.

Mulle meeldis rohkem raamatu algus kui lõpp. Ümberkorraldused naiste eludes läksid nii kiirelt, et ... minu meelest polnud see realistlik. Üksi neist ei saanud oma uude elukorraldusse sisse elada enne kui nende ellu ilmus lisaks uutele väljakutsetele ka .. uus mees - kingitus Sonjalt. See, kui kiiresti muutusid lisaks naiste tegemistele ka nende iseloomus, oli lihtsalt liiga veider. 

Aga tore lugemine ja mõnus muinasjutt.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...