Puhkan "Antennimaja inimesed"

Lugemise väljakutse grupi saatusesepa väljakutse juulikuus: Loe üks raamat, kus on rohkem pilte kui teksti ja mille autor elab samal mandril kui selle raamatu autor, mida lugesid juunikuus - (ei ole lasteraamat).

Pidin valima siia raamatu Euraasias asuva riigi kirjanikult ja see oli päris raske töö. Sain siiski ühelt sõbralt vihje, mis kõlas paljutõotavalt, aga oli paraku nutika raamatukoguhoidja stiilis ja raamatut mul tuvastada ei õnnestunud. Seega valisin Mark Antonius Puhkani graafilise novelli "Antennimaja inimesed" (Tallinna Raamatutrükikoda, 32lk).

Raamat on koomiksivormis ulmekas betoonkõrbes elavatest inimestest, kellel on elus peamiseks eesmärgiks koguda asju ja varandust. Samas lähedal kõrges tornmajas on aga imelikud inimesed, kellel tunduvad olevat teistsugused eesmärgid. Mis saab, kui need maailmad põrkuvad, ongi raamatusse joonistatud/kirjutatud.

Päris hea ja mõtlemapanev raamat, illustratsioonid täpselt sellises stiilis nagu jutt. Siiski - mulle ikkagi ei meeldinud. Liiga sünge, liiga kivine, liiga kole. St joonistatud oli ju väga osavalt, aga see kolestiil ei meeldinud mulle. Raamatu lõpp oli üle ootuste positiivne ja helge. Raamat oleks pooleli jäänud, kui oleks vähegi pikem olnud, sest pole üldse minu stiil. Aga mul on hea meel, et selle lõpu ka siiski ära lugesin. Nii positiivne ja lootustandev.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...