Dexter "Jeeriko surnud"


Teemasse nr 17 - raamat, mille autor suri eelmisel (2017) aastal - otsisin kaua kirjanikku. Lappasin läbi nimekirju. Leidsin mitmeid huvitavaid autoreid, kes pole eesti keelde tõlgitud ja kelle emakeelt ma ei oska. Aga ühel korral sattusin peale sellisele nimele nagu Colin Dexter.


Kui leidsin, et ta kirjutas krimilugusid, siis valisin endale lugamiseks raamatu "Viimane buss Woodstocki", aga sellele raamatule raamatukogus ilmselt lugejaid jätkus, seega raamatut laenama minnes sain hoopis "Jeeriko surnud" (Tänapäev, 238lk).Raamat oli täitsa loetav ja mingil eluetapil oleks ma ilmselt neelanud selle autori raamatuid terve hulga. Oli müsteeriumit, oli segaseid juhtlõngu ja varasemate sündmuste kirjeldusi, mis üldse kokku ei klappinud. Ja oli ka ümmargune lahendus, mis kõik kokku sidus. 


Samas lugu kippus minu jaoks natuke venima, eriti raamatu teine pool. Mõtlesin vähem kui 100lk enne lõppu, et jätaks ta üldse pooleli, sest mulle hakkas enamvähem selgeks saama, mis on kogu sündmuste taga. Aga lugesin ta ikka lõpuni. Ajaviitekirjanduseks täitsa hea, aga ma pole hetkel sellel lainel.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...