Wolf "Rock'n' roll ja ridamaja"

Järjekordne raamat, mis oli mul lugemise soovinimekirjas Klaus - Peter Wolf "Rock'n' roll ja ridamaja" ("Eesti raamat", 320lk). Tegelikult ma teadsin, et olen seda raamatut kunagi juba lugenud. Aga sellest ajast on möödas päris palju aega, raamatu sisu mäletasin väga vähe ning lugesin siis, kui mul endal veel ühtki last polnud. Soovitan lugeda seda raamatut kõigil, kellel väikesed lapsed - äratundmisrõõm on lihtsalt nii suur.

Raamatus saab noor, vastabiellunud ja ühiskorterisse kolinud abieluelupaar teada, et oodata on perelisa. Algul on kogu ühiskorteritäis rahvast rõõmus ja valmis oma elustiili muutusi tegema, et beebit oma ellu mahutada. Aga pärast päevakest proovimist, milline on elu beebiga, hakkab abielupaar endale oma korterit otsima. Raamat räägib elus beebi ja väikelapsega, lapsekasvatuse jagamisest mehe ja naise vahel, kirjanikutööst, rahakitsikusest ja valikutest. Aga peamiselt siiski sellest, milline on elu koos väikese lapse/väikeste lastega. Kui ma esimest korda raamatut lastetu tudengina lugesin, siis arvasin, et tegemist on hea naljaga, no ja eks mõnedes kohtades on vinti ilmselt ka üle keeratud, et naljakam oleks. Aga äratundmisrõõmu on raamatus siiski küllaga.

Mõned tsitaadid imetamise kohta ka.

"Järsku hakkas Barbara pragama: "Milliste nõksude ja mis jutuga püüdsid nad mind haiglas rinnaga toitmisest võõrutada! Pudelipiim on ju tänapäeval palju toitvam. Rinnapiimast ei saa õieti kõhtu täis. Rinnapiim on mürgitatud. Kui te õhtul pitsi viina võtate, siis on hommikul teie laps purjus. Teie piim on liiga kollane, see ei saa olla tervislik. Kas te tahate endale rippuvaid rindu? Ei taha - kas te olete näinud rinnapõletikku! Ja kui te lähete lapsega seltskonda? Alati pole võimalik vaiksesse nurka minna, kas tahate kõigi ees...
Aga üks on kindlamast kindlam: minu piim ei lähe külmaks. Seda meile keegi muidugi ei öelnud."

"Ma arvan, et lastetoidu tootjad annavad arstidele altkäemaksu või saab haigla rahalist toetust. Kuidas muidu oleks võimalik selgitada, et noori emasid püütakse sundida rinnaga toitmises loobuma."

Ma ei kirjuta välja tsitaate selle kohta, kuidas asju pakkida beebiga väljasõidu tegemiseks; kuidas Klaus-Peter üritas lapsega tegeleda ja samal ajal endale teed teha; kuidas teda isana koheldi, kui ta üksinda lapsege liikus; kuidas kõhukotis last kandes kuulis ta kritiseerivaid kommentaare, et kahjustab ühel või teisel moel last. Päris ägedad kirjeldused selle kohta, kuidas ühiskond sõnades väärtustab lapsi, aga tegudes ... miks on kauplustes maiustused väikelastele kättesaadavad kõrguses, miks ametiasutustes pole mõeldud sellele, et lapsevanemal võib olla tarvis sinna koos lapsega pöörduda jne. Muid tsitaate ma välja kirjutama ei hakka, kui valitud rinnaga toitmise omad. Sest muidu toksiksin pool raamat ümber.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...