Saul "Naiseks olemise kunst"

Juba aasta tagasi rääkis mu armas sõbranna vaimustunult, et luges Katrin Saali Sauli raamatut "Naiseks olemise kunst. Avasta naiselik vägi läbi arhetüüpides maagilise maailma" (Pilgrim, 320lk). Olen ikka mõelnud, et peaks kätte võtma ja vaatama, mis teda selle juures nii inspireeris. Otsustasin lugeda seda raamatut teema 22. raames (raamat, mille pealkirjas on mainitud naisterahvast (N: õde, ema, tütar)).

Raamatus käsitleti naist kui nelja arhetüübi - Tütarlaps, Armastaja, Perenaine ja Kuninganna - kombinatsiooni. Tütarlaps kui naise mänguline, lapselik osa. Armastaja on salapärane, kirglik, sütitav. Perenaine on kodu ja kodakondsete eest hoolitseja, alamarhetüüp lisaks veel Ema. Kuninganna on naine, kes väärtustab ennast, väljendab oma tundeid, juhib koos kuningaga (või ka ilma) oma kuningriiki.

Käsitlus on väga huvitav, vähemalt teoreetiliselt. Raamatus on kirjeldatud ka seda, mis saab, kui naine pole mingi arhetüübiga sõber (nö variarhetüübid) ja seda, kuidas praktiliste harjutuste abil endas arhetüüp tugevamalt välja tuua. Aga minu meelest ei ole see raamat praktilise käsiraamatuna väga tugev. Keeleliselt oli minu jaoks vahepeal keeruline lugeda, palju oli kordusi ning segaseid kohti. Ma näeks hea meelega, et selle raamatu sisu oleks kokku võetud nii u 100 lk peale.

Aga mul on siiski hea meel, et lugesin.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...