Rowell "Eleanor & Park"

Rainbow Rowelli raamat "Eleanor & Park" (Pegasus, 399lk) oli mu lugmisnimekirjas jällegi teadmata põhjusel. Peaks hakkama üles kirjutama, miks ma midagi sinna nimekirja panen.

Raamat igatahes sai koju toodud. Ja ühel raskemal hetkel, kui ma ei tahtnud midagi väga keskendumist nõudvat lugeda, vaid lihtsalt oma mõtteid muredelt kõrvale juhtida, ma ta riiulist ka võtsin.

Raamatus on kaks peamist tegelast. Park on veidi nohiklik noormees, kes üritab oma koolipäeva mööda saata ilma populaarsete laste käest kiusata või füüsiliselt viga saamata. Eleanor on koolis uus tüdruk, kes on suuremat kasvu, punaste krässus juustega ning veidra riietumisstiiliga. Pooljuhuslikult satuvad noored koolibussis kõrvuti istuma, Parkis tärkab vaikselt tüdruku vastu huvi ning ta tunneb talle kaasa. Tasapisi selgub Eleanori taust - ema, kes püüab 5 lapse üksinda kasvatamisega hakkama saada; isa, kes oma laste vastu huvi ei tunne; kasuisa, kes on vägivaldne joodik. Ja äkitselt löövad lõõmama tunded, mis muudavad mõlema noore elu.

Raamatut oli päris põnev lugeda, kuigi kui ma tagantjärgi peaks otsustama, siis ma seda oma lugemisnimekirja enam ei paneks. Aga sattusin ta kätte võtma ajal, kui nooruse lootusrikkus ja teiste eludele kaasaelamine tõi mulle õhtuti võrdlemisi rahuliku une. Seega sai raamat õigel ajal õigesse kohta.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...