R. Dahl "Kaheksa ootamatut lugu"

Lugemise väljakutse teemaks nr 2 on raamat, mille pealkirjas on number 8 või 18 (2018 auks). Kui ma eelmisel aastal lugemise väljakutset lugema hakkasin, siis algul muigasin põlglikult selliste teemade peale, kus oli ette antud raamatu kaane värv või piirang pealkirja kohta. Alles lugedes sain aru sellite teemade võlust. Kui on põhjust raamatukogu kataloogis või raamatupoes otsida mingi kindla tunnusega raamatuid, siis avardub raamatuvalik ja võid sattuda selliste pärlite otsa, mida poleks muidu iial märganud.

Roald Dahl on minu jaoks varasemast muidugi tuttav. Tema "Matilda" on klassika. Ka mu tütar luges selle lõpuks läbi, kui see koolis kohustusliku kirjanduse hulka arvati. Enne seda ema soovitatud raamatut lugema ei soostunud. Pärast lugemist võttis raamatukogust kõik teised Dahli raamatud ka ja luges need ka läbi.

Minu jaoks oli Dahl täiskasvanute kirjanikuna varem tundmatu. Aga kui kaheksat sisaldavaid raamatupealkirju sirvides sattusin Roald Dahli raamatule "Kaheksa ootamatut lugu" (Draakon & Kuu, 144lk), siis oli valik kohe selge. Mul on varem väljakutseks raamatuid otsides samuti olnud - üks raamat torkab teiste hulgast silma ja hetkega on selge, et see on just SEE.

Raamatus on kaheksa erinevat lugu, mille hulgast on mul äärmiselt keeruline lemmikut valida. Üks oli parem kui teine. Mulle jättis kõige sügavama mulje "Hr Botibol", minu meelest oli see väga inspireeriv lugu. See jutustas mehest, kelle elus ei olnud ühtki põhjust elamiseks, ta lihtsalt läks kaasa kohustustega, mis talle perekonna poolt.  Ühel õhtul teeb ühe pisikese muutuse. Laseb korraks lahti oma kohustustest ja lihtsalt lõbutseb veidi aega. Kuidas muutub tema elu, kui ta avastab ühe tegevuse, mis erutab meeli ja pakub naudingut? Kõik, kellel vaja ellu muutuste tuuli tuua, võivad sealt inspiratsiooni saada.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...