Cleeves "Sinine välk"

Teemasse nr 48 - raamat, mille kaanel on pilt kohast, kus sooviksid hetkel olla läks Anne Cleeves "Sinine Välk" (288lk, Varrak). Napsasin selle oma sõbranna laualt, enne kui ta jõudis selle raamatukokku tagastada. No ja tuletorn ju!

Raamat oli minu jaoks väga nauditav. Tõeline minu raamat. Esiteks toimus tegevus mandrist üsna äralõigatud väikesaarel - minu nõrkus. Teiseks oli sündmuspaik mahajäätud majakas - jällegi minu nõrkus. Kolmandaks oli tegevust kriminaalromaaniga - mu vanad lemmikud, kuigi pole ammu sattunud ühegi otsa, mida oleks nii nautinud. Võimalik, et selle põhjuseks oli, et ma polnud seda kirjanikku varem lugenud.

Lisaks põnevusele, et kuidas müsteerium edasi läheb ja inimestevahelised suhted arenevad, oli minu jaoks väga nauditav lugeda saarte kirjeldusi ja kohalike tegemisi. Tekkis igatsus sarnast paika vähemalt külastada.
 
Raamat on tema "Shetlandi" sarja neljas romaan, aga ma esimesi lugenud pole. Oli küll viiteid varasematele sündmustele, aga need lugemist ei seganud. Mind natuke häiris see, et arvasin osa lõpplahendusest ära juba raamatu esimestel lehekülgedel, aga ... juhtub. Natuke uurisin ja autoril on päris palju raamatuid kirjutatud. Shetlandi sarjas on 9 romaani ilmunud (4 siiani eesti keeles), lisaks veel kolm sarja, igas 5-10 raamatut. Shetlandi sari tundub kõige edukam - kõige rohkem raamatuid ja alles 2018 ilmus viimane. Sarjast Vera Stanhope on eesti keeles minu arusaamist mööda ilmunud vaid 1 raamat. Mõlemast sarjast on ka seriaal tehtud. Sarja "Shetland" on teinud BBS, siiani on 4 lühihooaega, tundub, et esimese kahe hooaja aluseks on otseselt raamatud, alates kolmandast vist enam mitte. Teise hooaja osad 5 ja 6 (kokku on 1. hooajas 2 osa ja 2. hooajas 6), tunduvad olevat just raamatu "Blue lighting" e "Sinine välk" järgi tehtud. Ehk tuleb kunagi aeg, kus õnnestub need ära näha :)

Veel oli veider, et ma ei saa siiani aru, millest tuli raamatu pealkiri. Saan aru, et sarja esimesed raamatud on kõik pealkirjadega, mis koosnevad värvist  ja nimisõnast. Aga miks?

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...