Panso "Naljakas inimene"

Nutika raamatukoguhoidja väljakutse 2019 juuli teema pole just mu lemmik, aga ... ega kõik saagi olla. "See oli ilukirjanduslik raamat, mille autoriks ei olnudki kirjanik! Me kõik tunneme teda hoopis seoses ühe teise alaga. Võibolla on ta kuulus sportlane, poliitik, näitleja, telesaatejuht, laulja. Aga äkki üllatas ta meid ja kirjutas ilukirjandusliku raamatu." Mulle tundus, et siia on keerukas raamatut leida, mida ma päriselt ka lugeda sooviks.

Mulle meenus teemasse sobivatest ainult Mart Sander. Ma pole siiani temalt midagi lugenud, aga pole nagu isu ka. Soovitustest jäi silma veel trobikond lasteraamatuid ja Voldemar Panso "Naljakas inimene" (Perioodika, 136lk). Kui mu sõbrast raamatukoguhoidja kinnitas, et talle viimane meeldis, siis võtsingi kätte.

Raamatus kirjeldab Panso juhtumeid siit ja sealt, aga peamiselt Kassarimaal sündinud koomilisi seiku. Ja kauneid Kassarimaa kirjeldusi. Ja kauneid Kassarimaa inimesi. Lisaks figureerib seal Jõngermann (tundub, et Panso õe- või vennapoeg) ja tema nooruslikult värske maailmavaade.

Mulle täitsa meeldis see raamat. Vahepeal kippus segaseks nagu pikale veninud facebooki kommentaar. Aga üldiselt oli mõnus positiivses vaimus ja hoogne lugemine. Elujaatav. Muutuste paratamatust pühitsev. Sallivusele viitav, kuigi see polnud selline aeg, kus sallivus oleks olnud mingi populaarne märksõna nagu nüüd.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...