Hainsalu "Sul on teine"

 Lehte Hainsalu "Sul on teine" (Eesti Raamat, 158lk) on järjekordne raamatukogudeaasta väljakutse raamat (märts). 

Sisu. Tütarlapsest sirgub naine. Ma olin sellest raamatust osa ajalehesabast järjejutuna lugenud. Aastaid tagasi. Aga mitte kõike. Kui lugesin olin alles teismeline ja üldse aru ei saanud, kuidas nii saab. Praegu olen keskealine ja saan paremini aru. 

Noor neiu ja vanem mees. Mehe jaoks on tegemist toreda vahepalaga tema elus, neiu jaoks elumuutva kogemusega. Naise muutumine erinevates aspektides on selge ja käegakatsutav. Mees kaob silmapiirilt, aga jääb naise ellu mingi igatsusena rippuma. 

Noor neiu pole enam verinoor ja ilmub noor mees, selline lapseohtu. Jällegi on tegemist elumuutva suhtega neiu jaoks. Aga see elumuutus on teistsugune. Vanema mehe hõng pole paraku siiani tubadest välja tuuldunud. Ja kuigi minu meelest on vanema mehe naasmine üsna võimatu, siis ust tema ees ei panda raamatu lõpuni kinni. Paraku.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...