Jansson "Ilusalongi saatusejumalanna"

Sarjast "Tõlkes leitud" jõudis minuni järjekordne raamat - Anna Janssoni "Ilusalongi saatusejumalanna" (Eesti Raamat, 317lk). Kui viimased 2 sarja raamatut, mida lugesin, olid minu meelest pigem viletsad, siis seda otsustasin mitte üldse lugeda. Aga olin unustanud, et panin selle juba raamatukogust järjekorda ning u 2n tagasi jõudis järjekord minuni. Kuna raamat mind juba ootas, otsustasin ikka sisse ka vaadata, enne kui selle lugemisest loobun. Ja mul on hea meel, et ma seda tegin.

Raamatu sündmused toimuvad Gotlandil, Visbys. Mul on sellest linnast mälestused küll rohkem kui 15a tagasi ja käisime seal keskajapäevade ajal (kui kogu linn oli puupüsti rahvast täis), aga mulle meeldis seal väga. Väga kaunis vanalinn ja mõnus õhkkond. Raamatut lugedes meenus mulle üks väike kunstisalong, kus imetlesime kohaliku kunstniku maale roosidest, mis seal linnakeses igal pool kasvavad.

Raamatus on päris mitu tegevusliini - kosjasobitajana töötava juuksuri kliendid, abiline, juuksuri enda era- ja armuelu, ka üks kriminaalne tegevusliin. See kõik sulas kokku minu mälestustega linnakesest ja tänu sellele nautisin raamatut. Iseenesest ... sarjas on paremaid lugusid. Siinsed tegevusliinid oli osaliselt ebausutavad ja etteaimatavad jnejne, aga minule oli raamat nauditav.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...