Smith "Unenägude Angus"

Ilmselt lugemise väljakutse grupist oli Alexander McCall Smithi raamat "Unenägude Angus" (Eesti Päevaleht, 148lk) mulle lugemata raamatute nimekirja sattunud. Raamat oli autori väljamõeldud lugu Keldi unenägude jumala Anguse sünnist, elust ja tegemistest.
Tegelikult pole legendid erinevatest jumalatest üldse minu teema, aga selles raamatus oli legendide tavalisele raskepärasusele lisaks veel miski kergus. Unenägude jumal tundus helge, lootuse prototüüp.

Meeldejääv oli minu jaoks lõik lk 39-40:
Üks naine ütles: "Täna öösel nägin ma unes, et olin maal, kus naised ei olnud meeste omand. Mehed jäid koju ja tegid kõiki neid raskeid töid, mida naised teevad, nad tegid süüa, koristasid, kasvatasid lapsi. Kõike seda tegid mehed. Minu unenäos valitsesid naised maad ja nad ei raisanud aega teiste inimeste karja varastamise või nende majade mahapõletamise peale. Nad valitsesid leebelt - nagu naised."

Veidi jäi seal raamatus minu jaoks Anguse täpne tähtsus ja tähendus lahti seletamata. Aga võibolla oligi nii parem, vähemalt ei ole minu enda seletus kirjaniku omaga vastuolus.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...