Shields "Vihmasadu algas"

Brooke Shieldsi raamat "Vihmasadu algas. Minu teekond läbi sünnitusjärgse depressiooni" (Pegasus, 220lk) oli mu lugemisnimekirjas, sest laste saamisega seotud probleemid ja naiste toetamine sel eluetapil on minu jaoks tähtsad teemad.

Ma ei teadvustanud endale seda raamatut nimekirja pannes ega ka raamatukogust koju tuues, et selle autor on tuntud näitleja. Selles mõttes on see hea, et ... ilmselt poleks eelarvamused mul lasknud seda raamatut kätte võtta. Osaliselt olid need eelarvamused tõsi - tõesti on raamatus kirjeldatud ka osa näitleja elust ning fännidele on kindlasti tegemist maiuspalaga. Samas on ka väga aus pilt depressioonist ja tema enesetundest sellest läbi liikumisel.

Raamatust on kindlasti palju abi selles osas, et tõsta teadlikkust naiste depressioonist ja toetamise vajadusest emadusega seotud muutuste perioodil. Kirjeldatud oli näitlejanna vastumeelsust kasutada ravimeid depressiooni ravimisel, kuigi selgus, et ravimid teda lõpuks siiski aitasidki. Veidi oli kirjeldatud ka muid abistavaid vahendeid - toetav lapsehoidja, psühhoteraapia, aga ka lihtsalt harjumine lapsega ning tasakaalu leidmine oma endise ja uue elu vahel.

Tõlge oli paraku... vilets, konarlik. Või siis oli konarlik juba autori tekst. Eriti raamatu lõpupoole. Aga lugesin ta oma huvist lähtuvalt siiski läbi ja hea meel oli kuulda, et lõpp positiivne.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...