Laurik "Mina olen Surm"

 Mairi Laurik "Mina olen Surm" (Tänapäev, 224lk) on üks tore noorteromaan. 

Lugema hakkasin seda lugemise väljakutse raames ja sõbra mitte-soovitusel. Ta nimelt ütles, et raamat sobib küll mulle väljakutsesse (autori nimi on sama, mis mu koduraamatukogu töötajal), aga raamatut ennast ta väga palavalt ei soovitanud.

Aga teadagi - madalad ootused on tee õnnele. Seega üllatus-üllatus - raamat meeldis mulle väga. Eks raamatutega on muidugi nii, et alati sõltub palju ka sellest, millisel hetkel see raamatu Su leiab. Aga mulle praegusel hetkel see väga meeldis.

Roomet on noormees, kes näeb ette inimeste surma ning saab rääkida nende kehast lahkunud hingedega, et juhatada nad edasi/ära. Noormehe omapärased võimed tekitavad paksu pahandust, et pikapeale leiab ta mõistjaid ja ka kolleege - teisi Surmasid. Noorteromaani tegevus toimub Viljandi gümnaasiumi klassis ja linnas, sisaldab perelugu ja noorte armumist, lahkuminekut ja leppimist. Ja erinevuste mõistmist ja aktsepteerimist. Tore raamat!

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...