NDianye "Ladivine"

Kui teemasse 52, raamat kirjastuse Eesti Raamat sarjast "Nüüdisromaan", raamatukogus raamatut käisin otsima, siis raamatukoguhoidja pistis mulle mu küsimuse peale "Kas teil on "Nüüdisromaani" sari ka kuskil eraldi väljas?" pihku Marie NDianye raamatu "Ladivine" (Eesti Raamat, 304lk) ja andis eitava vastuse. Mõtlesin, et tegelt ma ju ei tea, mida ma sealt sarjast päriselt lugeda tahan ja mõtlesin proovida.

Uhh... päris karm raamat oli. Raamatu kokkuvõte ütleb, et "... romaan jutustab nelja põlvkonna naiste elust umbes viiekümne aasta jooksul. Teosele on omane tegelaste keeruline, läbipõimunud suhtevõrgustik." Mõtlesin, et see võiks päris huvitav olla, aga reaalsus oli teine - raamat jutustas pigem siiski 2 põlvkonna naiste elust, keskendudes ühele naisele ja tema valikutele, esimeset ja viimast põlvkonda neljast puutus romaan ainult kergelt. "Läbipõimunud suhtevõrgustikku" ma ei täheldanud, pigem voolas kõikjal "üksindus, üksindus, üksindus".

Romaani alguseosa oli minu meelest paljulubav, aga siis hakkas asi kiiva kiskuma ja tagasi enam ei tulnudki minu jaoks. Lugesin küll vapralt, lootuses, et lõpus mingi lahendus või helgem hetk leidub, aga mitte midagi. Minuni vist ei jõudnud päriselt kirjaniku mõte. Minu sees midagi mõistlikku resoneerima ei hakanud selle raamatu peale. Kahju!

Turunen "Arulagedad asjad"

 Saara Turuneni "Arulagedad asjad" on ilmunud Eesti Raamatu "Tõlkes leitud" sarjas. Seepärast haarasin selle raamatukogu...