Hailey "Hotell"

Saatusesepa väljakutse nägi augustikuus välja selline "Loe juturaamatut, mis on kirjutatud samal teemal, kui oli Sinu juulikuu pildiraamat ja mille autor on praeguseks siit ilmast lahkunud."

Otsisin välja terve hulga raamatuid hotellide teemal. Üks uhkem kui teine. Aga paraku unustasin teise tingimuse poole ja koju tassitud hunnikust (et saaks proovida, mis meeldib) sobis tingimusega, et kirjanik peab juba teises ilmas ringi patseerima, ainult 1 raamat Arthur Hailey "Hotell" (Ersen, 416lk). 

Teine probleem oli see, et juulikuus ma mõtlesin lugeda raamatut "Viimne võimalus"  (Innocenti), aga kuna ma raamatut kohe ei leidnud, siis panin kirja hoopis raamatukogust juhuslikult haaratud  "Antennimaja inimesed" (Puhkan). 

Õnneks sobis valitud raamatu teema ka mu tegeliku valikuga ja raamat meeldis mulle väga. 

Hailey "Lennujaama" lugesin ühe väljakutse raames kunagi ja selles hämmastas mind detailide teadmine - kuidas töötab lennujaama köögipool, lennujuhtimistorn jne. "Hotell" on mõnes mõttes sarnane - hotelli nö köögipool tundub olevat väga selge. Ja see oligi kogu raamatu kõige nauditavam osa.

Peamine tegevusliin - hotelliomaniku parem käsi Peter ja isiklik sekretär Christine leiavad teinetest. Aga sinna on pikitud veel hotellikülaliste erinevaid lugusid, hotelliomaniku lugu ja hotelli müük, rassismiteema, ettevaatamatusest põhjustatud tapmine ja algusest peale ette valmistatud liftiõnnetus. Kogu sündmustik kestab 5 ööpäeva, alates sellest, kui kell on 00:00 esmaspäeva hommikul kuni reede hilisõhtuni välja. 

Mul tekkis tahtmine Hailey kõik ülejäänud raamatud ka läbi lugeda.

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...