Raitar "Elu võti"

 Inga Raitar sattus mu huviorbiiti, kui lugesin tema koos Aita Kivi, Kati Murutari ja Dagmar Lambiga kirjutatud "Seiklus neljale". Mulle meeldisid väga Raitari ja Kivi kirjutatud jupid. Seepärast sai kätte võetud ka "Elu võti" (Ajakirjade kirjastus, 271lk). 

Raamat oli kenasti loetavalt ja ladusalt kirjutatud. Ja raamatu esimene pool oli päris palju tõotav - mulle täitsa meeldis. Aga ... kahjuks vajus lõpp minu jaoks päris ära. Vint sai minu vaates üle keeratud ja mind väga ei huvitanud kogu see teema enam. Pikad kirjeldused, et miks miski on nii nagu on.. tundusid pastakast välja imetuna, et raamat pikemaks kirjutada...

 Raamat räägib Egiptuse ja Skandinaavia ajaloo huvilisest Leest (reklaamiloojast filoloog) ning ärimehest Thorist, kes kohtuvad juhuslikult Egiptuses puhkusereisil, klapivad ja koos kohapeal veidi ringi seiklevad. Reisist saab suur seiklus ja tasapisi ka armulugu. Teine pool raamatust, kus Lee ja Thor Eestisse naasnuna seikluses siiski edasi siplevad ja müstiline lõpp, oli minu jaoks veidi ülekeeratud vint. Aga no mis seal siis ikka, vähemalt oli kogu jutt ladusalt kirjutatud.

Kuigi mu kõrgeid ootusi kroonis kerge pettumus, kavatsen siiski sisse vaadata ka Raitari mõnda teise raamatusse. Nt "Sõltuvussõltumatus" tundub mulle hetkel huvitav. Näis kas loen ta ka läbi...

Tigane "Seitse pastlapaari"

 Leida Tigase romaan "Seitse pastlapaari" (Kirjastus osaühing "Loodus", romaanivõistluse 1938a II auhind, 320lk) jäi mul...